Aankomst in Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Anjetha Jonas - WaarBenJij.nu Aankomst in Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Anjetha Jonas - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zweden

Door: Anjetha Jonas

Blijf op de hoogte en volg Anjetha

22 Augustus 2014 | Zweden, Halmstad

Ik ben zaterdag 16 augustus aangekomen in Zweden. In het dorpje Växtorp om precies te zijn. Het huisje waar ik met mijn ouders een week heb gezeten, stond in een bos op een berg. De omgeving is hier prachtig, helaas is het weer niet super. Het heeft flink geregend, soms zelfs zo erg dat ik tijdens het autorijden stil moest staan omdat ik niets meer zag. De wegen zijn hier niet zoals in Nederland en daardoor spat er heel veel water van af. Ook stroomt het water hier gewoon als een soort kleine watervalletjes over de weg als het regent. De laatste dagen is het gelukkig grotendeels droog en zelfs zonnig af en toe. Dat mag ook wel, want in sommige delen van de regio Halland (waar ik nu zit en waar Halmstad de hoofdstad van is) zijn zelfs overstromingen.

Maandag 18 augustus ben ik met m'n moeder en tante naar Halmstad gegaan om in te checken in Hotell Natti Natti, mijn verblijfplaats voor de komende maanden en mijn kamer in orde te maken. Het hotel ziet er erg netjes uit en ik ben er erg tevreden over. We zijn gelijk naar Ikea gegaan om kasten te kopen, aangezien er geen enkele kast of andere opbergruimte op mijn kamer aanwezig was. Je zou denken dat hier in Zweden overal Ikea's staan, maar dat is helaas niet het geval, dus moesten we naar Helsingborg. Dat is 70 kilometer rijden vanaf Halmstad, dus toen we eenmaal terugkwamen en alle bouwpakketten in elkaar hadden, was de dag wel om. Dinsdag zijn mijn ouders en ik weer naar Halmstad geweest om mijn spullen verder uit te pakken en een beetje rond te kijken in Halmstad. M'n oom, tante en neefje zijn dinsdag ook naar Halmstad gekomen. We zijn onder andere bij m'n school geweest, Halmstad University.

Verder heb ik lekker gerelaxt en ben ik met mijn vader wat rond gaan rijden in de omgeving. Woensdag zijn we met zijn allen naar Malmö geweest. We hebben hier wat rondgelopen en zijn richting de Turning Torso gelopen, want daar wilde mijn vader als fotograaf wel even een plaatje van schieten natuurlijk :). Gisteren ben ik gewoon in het huisje gebleven en hebben m'n oom,tante en neefje bij ons gegeten. Zij zijn vanmorgen richting Nederland gegaan, dus hebben we gisteravond afscheid genomen.

Vandaag zijn mijn ouders en ik weer naar Halmstad gegaan, want Beers kwam vandaag ook aan daar (groot feest uiteraard) !!!!! We hebben met onze ouders en Beers z'n broer even koffie gedronken in het hotel. Daarna zijn mijn vader en ik wat sightseeing gaan doen in Halmstad en vooral daaromheen. We zijn onder andere bij een kerkje in een dorpje vlakbij Halmstad geweest en daarna naar de Danska Fallen gegaan in weer een ander dorpje in de buurt. Dit was erg mooi om te zien, we moesten er wel even een stukkie voor lopen, bergop, bergaf, maar het was het wel waard. En natúúrlijk ging het precies toen we terug gingen lopen plenzen..... Maarja, je mot er wat voor over hebben haha.

Vanavond gaan we lekker met z'n drieën chillen in het huisje en morgenochtend word ik dan écht in Halmstad gebracht. M'n ouders vertrekken dan weer richting Numansdorp.

  • 03 September 2014 - 12:37

    Nathali Vonk:

    Wat een leuk begin zo met je familie! Wordt vast een hele mooie en leerzame tijd. Maak er wat moois van Anjetha!!!

  • 08 September 2014 - 08:45

    Thea Jonas:

    Is er al een update ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjetha

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3255

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange Halmstad, Zweden

Landen bezocht: